Federatie caravan- en mortorhomesector vraagt leden maatregelen tegen verspreiding corona-virus strikt op te volgen

Op donderdag 12 maart nam de federale regering een nieuw pakket maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in ons land te vertragen en onder controle te houden. Om te helpen de verspreiding van het virus af te remmen, vraagt de BCCMA (Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association) aan haar leden om de specifieke maatregelen voor de sector nauwgezet toe te passen.

Maatregelen voor de sector

“Wij willen ons aan de regels houden, zodat we zo snel mogelijk door deze crisis geraken”, stelt Bart Decuyper, voorzitter van BCCMA (Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association).” Enkele maatregelen hebben direct betrekking op de sector. Tot en met drie april moeten showrooms op zaterdag en zondag gesloten blijven. Ook events als opendeurdagen kunnen – indien zij binnen worden gehouden – niet doorgaan.

Individuele afspraken

Wel blijft de mogelijkheid om individuele afspraken te maken, bijvoorbeeld voor onderhoud, het in ontvangst nemen van teruggebrachte huurauto’s en de oplevering van nieuwe wagens. De BCCMA brengt intussen begrip op voor de bezorgdheid van klanten die de komende weken een motorhome of caravan gehuurd hebben, maar wijst erop dat het op dit moment één van de veiligste manieren van reizen is, door het beperkte aantal reizigers en het maximaal verblijven in openlucht.

Algemeen belang

“De te nemen voorzorgsmaatregelen zullen ongetwijfeld een economische impact hebben. Maar toch primeert in deze tijden het algemeen belang. Wij raden onze leden daarom aan om de maatregelen strikt toe te passen”, concludeert Bart Decuyper. Voor meer informatie: www.info-coronavirus.be/

Persberichten in je mailbox

Over BCCMA

De Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association (BCCMA) verdedigt de belangen van constructeurs en importeurs van vrijetijdsvoertuigen in België. De vereniging is de spreekbuis van alle professionals uit de sector die handelen in caravans, motorhomes, stacaravans, campingmateriaal en accessoires.

BCCMA promoot en komt op voor het mobiliteitstoerisme op sociaal, cultureel en economisch vlak. Daardoor is de vereniging zowel een informatiebron voor alle gebruikers van vrijetijdsvoertuigen als een permanente gesprekspartner voor professionals en officiële instanties.

De vereniging organiseert Mobicar, de enige caravan- en motorhomebeurs in België, die jaarlijks eind oktober plaatsvindt in Brussels Expo. Dit evenement huist zo’n 70 exposanten in vier paleizen van de Heysel, die er de nieuwste voertuigen tentoonstellen.

Auguste Reyerslaan 207 bus 4 - 1030 Brussel

www.mobicar.be